• Slon
  • >
  • Drugi o nas

Drugi o nas

Vid Gojković - otroška žirija 2013

 

"Animacijo naravnost obožujem. In ko sem pred leti obiskal svojo prvo delavnico animiranega filma in ustvaril svojega Pinga, se je oboževanje pomešalo s spoštovanjem. Na umetnost in na animacijo sem začel gledati povsem drugače. Tega ne znam izraziti z besedami. Še težje pa izrazim občutke, ki so me preplavili, ko sem izvedel, da bom letos član otroške žirije na Slonovi animateki.

 

Vau! To je nekaj, o čemer sem sanjal dve leti, častna beseda. In želja se mi je zdaj končno izpolnila!

 

A to ni bilo lahko delo, ne! Že res, da je bil zame osebno pravi užitek ves teden pozorno gledati in biti del tega tako skrivnostnega čarobnega animiranega sveta. Je pa tudi res, da sem pri ocenjevanju čutil oooogromno odgovornost - do gledalcev in do ustvarjalcev.

 

Kako izbirati? Po stilu, ki ti je najbolj blizu in za katerega verjameš, da bo najbližji gledalcu? Po načinu, kako ti animirani svet junakov pomaga razložiti in razumeti stvari? Kako v tebi zbudi otroško radovednost in domišljijo? Po duhoviti, smiselni vsebini? Po akciji? Po čustvih in občutkih, ki te preplavijo med gledanjem? Po tehniki, načinu izražanja?

 

O, vse to in še več smo pri svojem delu upoštevali žiranti. Nismo se vedno strinjali drug z drugim. A na koncu smo vendarle uskladili svoje mnenje.

 

Ampak če mene vprašate, izbrati le peščico najboljših med najboljšimi ni bil mačji kašelj. Sploh ne. Še toliko bolj, ker so se mi zdele letošnje animacije resnično izjemne. V vseh pogledih. Prav čutil sem energijo animacijskih čarodejev, ki so v svoje animirane mojstrovine vložilo veliko trdega dela, pomešanega z veliko veliko ljubezni in domišljije.

 

Vseeno mislim, da smo odlično opravili svoje delo. Hvala za tako lepo in izjemno izkušnjo. Predvsem pa: še več takšnih festivalov"

 

Vid Gojković



 

Maja, delavnice v Celici 2013

 

"Delali smo različne stvari (pikselacijo, stop motion), imeli tudi glasbeno delavnico ... Snemali po sobah in v galeriji, vmes jedli in spet snemali..Na delavnicah v Celici sem zelo uživala. Bilo je delavno, zabavno in romatnično."

Maja

 

 

 

 

 

 

 

 

"Bilo je zelo dobro, v delavnici sem užival. Risanka iz plastelina je dobra pogruntavščina."

 

 

 

"Bil sem v delavnici animiranega filma, kjer smo si izmislili risanko ali novo epizodo. Bilo je enkratno in zelo zabavno. Pri izdelovanju likov pa je bilo malce težko izrezovati pravilne – prave oblike. Mislim, da bi to morali imeti večkrat v šolskih letih."

 

 

 

 


"Zelo všeč mi je bilo, ko smo slikali s fotoaparatom slike, ki smo jih sami izdelali. Posneti smo morali veliko slik, saj za eno sekundo potrebujemo 24 slik in smo bili na koncu zelo zadovoljni z izdelkom. Posneti pa bi morali tudi zvok za film, pa nam je zmanjkalo časa. Mentorici sta bili zelo prijazni in sta nam radi pomagali."


Učenci OŠ Kostanjevica na Krki, delavnice animiranega filma v sklopu projekta Kulturstik, februar 2010

 

 

 

 

 

"Z veseljem vas obveščamo, da je bil projekt "Slon: vzgojno-izobraževalni program animiranega filma za šole in družine" izbran kot primer dobre prakse s strani Evropske komisije za evropsko leto inovativnosti in ustvarjalnosti."


Evropska komisija, december 2008

 

 

˝Naša Hana je bila nekaj na vaših delavnicah in bila vedno navdušena tako nad delom kot nad izdelki. Verjetno boste tudi vi malo »krivi«, če bo risanje njena življenjska preokupacija.˝

 

Alenka Švab in Hana Stankovič

 

 

 

 

 

˝Animateke sem se udeležil prvič in med vami sem se krasno počutil. Risanke so mi bile zanimive. Udeležil in užival sem tudi na celotedenskih delavnicah. Upam, da se letos udeležim Animateke kot gost.˝

 

Žan Cesat Zore, otroška žirija 2010

 

 

 

 

nbsp]

˝Sodelovati v otroški žiriji na festivalu Animateka je bila zelo zanimiva izkušnja. Zelo mi je bilo všeč, da so se risanke, ki smo si jih ogledovali močno razlikovale od tistih, ki jih ponavadi vidiš na televiziji. Všeč mi je bilo tudi, da smo risanke lahko ocenjevali in si o njih ustvarjali svoja mnenja, neodvisno od odraslih. Zmagovalca smo razglasili tudi na zaključni prireditvi. Pred otroško žirijo sem se udeležila tudi delavnice. Izdelali smo animiran film, to sem počela prvič in je bilo res super. Mislim, da mi bo ta izkušnja lahko koristila tudi v prihodnosti, in upam, da bom imela še kdaj priložnost sodelovati na kakšnem podobnem projektu.˝

 

Lucija Mihić Zidar, otroška žirija 2009

 

 

 

 

 

˝Mladostniki danes odraščajo v družbi medijev, s katerimi imajo veliko praktičnih izkušenj, zelo redko pa zadostno znanje za njihovo kritično spremljanje. S pomočjo filmskih projekcij in vodenih diskusij ob teh projekcijah ter tudi ustvarjanjem lastnih slikovnih zgodb lahko iz nekritičnih porabnikov ustvarjamo kritične in aktivne uporabnike ali celo spremljevalce medijev. Pomen medijskega izobraževanja na oblikovanje osebnosti mladostnikov vsekakor presega posredovanje znanja, zapisanega v učnih načrtih. V slovenskih učnih načrtih srednjih šol pa je medijsko izobraževanje precej posredno, pasivno ali pa ga skoraj ni. Redni obiski medijskih predstav v šolskem letu so tako samoumevna nadgradnja srednješolskih kurikulov. Dijaki imajo ob vsem tem tudi možnost, da svoje interese vključijo v obliko projektnega dela. Vzgojno-izobraževalni program animiranega filma Slon ponuja prav to. S kvalitetnimi, različnim ciljnim skupinam prirejenimi projekcijami in delavnicami spodbuja mladostnike k aktivnemu udejstvovanju, h kritičnemu mišljenju, ustvarjalnosti in projektnemu delu. Omogoča spoznavanje različnih vej umetnosti: likovno, glasbeno, dramsko in filmsko. Ponuja sicer le del, vendar nepogrešljiv pri zapolnjevanju vrzeli pri učnih načrtih na področju medijske vzgoje. Če malo posplošim, se lahko Slonu zahvalimo, da animirani filmi niso le risane mačke in miši.˝

 

Dejan Paska, univ. dipl. med. kom., Srednja šola za oblikovanje Maribor

 

 

Z delavnicami animiranega filma – Animateko in g. Hano Repše smo na Oš Mirana Jarca v Črnomlju sodelovali dvakrat.
Prvič smo pripravljali delavnice za nadarjene učence in sicer stop motion animacijo. Učenci so izdelovali risano animacijo. Delo je bilo zahtevno, a uspešno izpeljano. Voditeljici delavnice sta bili Hana Repše in Tatjana Urbič, ki sta s seboj prinesli vse materiale in pripomočke.


Po kratkem uvodu v animacijo sta učence seznanili z zakonitostmi risane animacije. Nato so se učenci lotili dela. Čeprav je bila skupina nadarjenih sestavljena iz učencev različne starosti, so nalogo odlično izpeljali, saj so bili za delo resnično zainteresirani.


Rezultat njihovega dela je bil pravi risani film z zvokom, ki so ga sami posneli in dodali filmu. Nekateri učenci so bili nad animacijo tako navdušeni, da so z delom nadaljevali še naprej doma. Za starše je bilo to tako nenavadno, da so nas o tem navdušenju obvestili naslednji teden po telefonu, saj je delavnica potekala v soboto.
Tudi sama sem spremljala delavnico, ki je bila odlično pripravljena, pedagoško strokovno vodena in je na učencih pustila čudovit vtis.


Drugič smo z delavnicami animiranega filma sodelovali preko projekta Kulturstik. V skupino so bili vključeni učenci od 8. do 9. razreda. Delavnice animiranega filma smo tako izvedli v dveh dneh. Vodje delavnic sta bili Tatjana Urbič in Andreja Goetz.


Učenci so si za stop motion animacijo izbirali različne animacije in si sami izmislili preproste zgodbe. Izredno mi je bilo všeč to, da niso bili omejeni z prej pripravljeno vsebino, ampak so ustvarjali po svoje. Tako je na dan prišla njihova prava, resnična narava. Zanimivo je bilo prav to, da so bili najbolj uspešni tisti učenci, ki po navadi ne dosežejo ali pokažejo veliko ustvarjalnosti. Delavnice so bile odlično tehnično pripravljene in strokovno vodene.


Znanje iz teh delavnic smo kasneje nadgradili z izdelavo animacij, ki smo jih uporabili za najavo posameznih učnih predmetov na šolski valeti. Bilo je prav veličastno.


Stop motion animacjia je dobrodošla sprememba ter popestritev šolskega dela. V skladu z učnim načrtom animacijo lahko uporabimo pri LS3 – vizualna sporočila in komunikacije. Z nekaj truda in zavzetostjo mentorja pa bodo po animaciji radi posegli tudi učenci nižjih razredov. Morda pri krožku stop motion animacije ali pri podaljšanem bivanju.˝


Natalija Orlič, profesorica likovne vzgoje na OŠ Mirana Jarca Črnomelj

Za boljšo uporabniško izkušnjo ter za analizo prometa uporabljamo spletne piškotke. Z nadaljevanjem ogleda spletne strani, se strinjate s uporabo. Več informacij

Spletni piškotki